Saabklub.dk

Nyheder samt spørgsmål og svar vedrørende Saab...
Dato og tid er man 18. jun 2018 08:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: Djursland
Hejsa

Overvejer stærkt en 9-3 1,8t fra 08 med ca 200kkm på klockan.
Den er serviceret 'efter bogen' og til salg hos aut. forhandler.
Kører fint. Er 'Hirsch'et' til 195hk.
Nogle betænkeligheder, erfa, gode råd, andet?

Pft
Hans Erik :-)
Saab Rookie

Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
:?:
det vil være rart at kende dens historie fra skærmen på værkstedet. mengår den godt og service er overholdt så tror jeg det er et udmærket køretøj. den har ikke stået meget stille de 5-6 år den har været på landevejen 30 40 Kilo pr år vil nok få mig til at lure på om ejeren har sovet i bilen eller der har været mere end en chaufør.her ringer en klokke hos mig. ;)

Geografisk sted: Djursland
Den gik rigtigt godt. Har læst noget om afbrændte ventiler og turbo'er på 6,7,08'erne, og store værkstedsregninger etc. Der er jo ikke meget fabriksgaranti at hente længere.. (?)

Jeg oplevede dog en lidt spøjs ting, da jeg prøvekorte. Når jeg accelererede føltes det et par gange som om at jeg kørte 'automatgear', idet omdrejningerne så at sige 'gik lidt op af sig selv, og faldt så lidt efter igen - af sig selv - altså efter at jeg havde sluppet speederen, efter acceleration.. (Håber det gir mening..) Det lød lidt som om en aut.gearkasse det skiftede gear.. kan det være turboen? Er dette normalt? Andre bud?

Kunne godt tænke mig en 'second opinion' på bilen. Kan det Feks anbefales at køre den til FDM?

Bilen er i øvrigt senest kørt af en af de ansatte hos forhandleren, og skulle efter sigende være holdt 'rigtigt godt'..

Hans Erik :-)

Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Nu ved jeg ikke lige hvor du har dit domicil, men der er da en mulighed for at få den gået igennem hos en saab guru både på sjælland, fyn og i jylland, men sådan som den opfører sig vil jeg ikke røre den. den skal funke 100% når den står hos forhandler. ingen bortforklaringer kan bruges. den skal være gået igennem i motor og drivline m.m. og ikke have særheder. de kan opstå senere ja, det er der kun en ting at gøre ved få det lavet, men du skal ikke lave reparationer for en forhandler. Håber ikke det er en autoriseret saab forhandler. fingers off vil jeg sige. Sorry!
:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]